Wspieramy w rozwoju przyszłych programistów czy informatyków. Przygotowaliśmy dla nich podczas rocznego kursu:
1/Programowanie w języku Scratch:
– tworzenie własnych gier w języku Scratch, które jest najlepszym narzędziem do nauczania dzieci podstaw programowania. Scratch umożliwia proste tworzenie interaktywnych animacji oraz gier.
2/ Platforma Android:
– programowanie aplikacji na platformie Android w środowisku AppInventor.
3/ Platforma KODU:
– tworzenie gier 3D. Uczniowie nauczą się też korzystać z oprogramowania Kodu Game Lab firmy Microsoft. Razem z Kodu uczymy dzieci ciągów przyczynowo skutkowych: „Jeżeli-To” na podstawie listy kafelków, jakie są dostępne dla uczniów. Ten paradygmat zapewnia szeroki zakres możliwości i angażuje użytkownika do logicznego myślenia, aby każda linia mogła wykonać pożądane zadanie.
4/ Platforma Python:
– programowanie wysokiego poziomu ogólnego przeznaczenia, o rozbudowanym pakiecie bibliotek standardowych, którego ideą przewodnią jest czytelność i klarowność kodu źródłowego. Jego składnia cechuje się przejrzystością i zwięzłością. Python wspiera różne paradygmaty programowania: obiektowy, imperatywny oraz w mniejszym stopniu funkcyjnym.